torsdag 30 juni 2011

Ett stycke svensk magi

Jag tycker man kan investera ett par timmar i en biosalong och titta på Ella Lemhagens nya film Kronjuvelerna. Den är som en svensk Big Fish ungefär, knasiga karaktärer, otrolig historia och vackert fotograferad i fantasifulla miljöer. Dessutom är den bra spelad om man gillar något överskriven dialog (Ja! Klart man gör!) och Lemhagens regi är stilsäkert. Seså, helgen ska tydligen vara regnig så det är bara att boka en plats i närmaste salong.
/Anna

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Yaay, nu har jag äntligen läst i genom alla blogginlägg. Du gav mig ju adressen lite väl sent må jag då säga så det tog sig sin tid att läsa igenom historien, hah. Nu är jag åtminstone back on track i ditt bloggskrivande och jag läser det med nöje =] Och vet du vad, skickar du hit en svensk biograf så går jag gärna på den filmen... det vore nice! Jag faktiskt saknar svenska filmer. Och dig med!

Kära Syster sa...

Lovisa: välkommen hit! Själv försöker jag hänga med i svängarna hos dig, inte det lättaste men jag gör mitt bästa! /Anna