fredag 15 juli 2011

Måstebaramåstebaramåstebara

Jo, jag SKA skriva. Först bara MÅSTE hela världen (okej, hela internet då) få veta att den efterlängtade Blue Ray-boxen med Sagan om Ringen kom igår Den är flera centimeter tjock och öppnas som en bok och har magnetlås. Knivskarp bild, säger de som vet. Jag sa mer: "Jomen nu när vi tittar på filmen för fyrtionde gången och liksom kan den utantill och vi egentligen bara kollar för den goda bildkvalitetens skull, kan vi inte kolla på den med kommentarer då?" Så då gjorde vi det.
Generellt sett har jag aldrig förstått det här med att kolla med kommentarer, min bror är expert på det och har hittat några godbitar. Men seriöst, kolla en hel film där någon trött regissör babblar om ljusförhållanden och vad de käkade till lunch? Men kommentarspåret till Sagan om Ringen är mycket fint. Lite som väntat, Peter Jackson och gänget har ju satt ihop det kanske mest ambitiösa extramaterialet i världshistorien. Väldigt trivsamt och allra bäst när Peter Jackson och Fran Walsh är lite oense. Större incidenter än så har jag inte hittat. Än. Lite som att lyssna till sommarpratare, faktiskt.
/Anna

Inga kommentarer: