onsdag 24 augusti 2011

Bokstatus

Hej Lillstrumpa. Jag gissar att du läser här trots att du inte gör särskit mycket väsen av dig. Det är okej, jag fattar att du har börjat jobba med pompa och ståt.

Jag tänkte bara meddela att jag har skrivit ungefär de två första lapparna ur den tredje och sista högen. Det har gått trögt, men det har gått. Man gillar ju vissa karaktärer bättre än andra och just idag har jag kämpat med den sämre sorten. Kanske är det för att jag inte känner dem ordentligt trots att jag tycker att jag gör det? Lurigt det där. Man tycker ju att det borde vara jag som bestämmer hurdana de är, men så missar man en detalj och då bara pang tjoff har de plötsligt fyllt i det som saknas själva. De frågar aldrig om lov heller. Inte ens de jag gillar.

Nu ska jag sticka på stan (oh no, inte dit igen!) och fixa bröllopspresenter och rakgel och pysseltråd. Men först har  jag vänt på lapparna. Man vill ju inte att någon annan här på kontoret slinker in och tjuvläser under seneftermiddagen. Och jag orkar inte plocka ihop.
/Anna

Inga kommentarer: