tisdag 23 augusti 2011

Lunchexperiment

Det här med bättre och sämre experiment i köket. Jo, jag blev visst hungrig idag igen. Mest sugen på chili och pasta. Och tänkte att det kunde passa bra med kräftstjärtar. Enkelt och bra.

Jag stekte lite gul lök i olja och lät den bli mjuk. Sedan droppade jag på sweetchilisås (eftersom det var den chili som var närmast till hands), tomatpuré och lite soja. Sist rörde jag i kokt pasta och vände runt. Serverade i skål och toppade med kräftstjärtarna som jag blandade runt med chilipastan. Överst ett litet berg av skivad avokado.

Resultat? Mja, jo, inte dåligt alls faktiskt. Det blir nog godare om man gör en ordentlig sås och hackar ner färsk chilifrukt och kryddar. Problemet med sweetchilisås är att den är just söt. Hursomhelst, slutsatsen får ändå vara att lunchen var god. Hey, den är ju slut!

/Anna

Inga kommentarer: