tisdag 16 augusti 2011

Slut på allsången

Jag ska inte säga för mycket, kära syster, eftersom du förmodligen inte har sett programmet än (hallå?), men:

  • Jag hyser verkligen sådan respekt för både Peter Jöback och Björn Skifs. Hårt arbetande yrkesmän som gör sin grej fullt ut (och jag kan säga att ingen av dem gör musik som jag egentligen skulle lyssna på). Loa? Nja, lite för överklass för mig.
  • Måns alltså, vilken kille. Ska nog försöka sticka till honom mitt nummer. För musikaliska samarbeten alltså, vad trodde ni?
  • Och till sist en ELOGE till SVT som gör ett program som lockar tusentals tonåringar och samtidigt ger dem en stor dos av sitt eget kulturarv. Nästa sommar ska jag ge alla mina elever i läxa att titta.

... För övrigt kokar vi dricksvattnet här i Nyköping. Trevlig kvällssysselsättning som ger en sådan där jazzdammig krigstidskänsla.

/Elin

Ps. La du märke till hur många S det blev i "kvällssysselsättning"? Rätta gärna. Ds

Inga kommentarer: