tisdag 20 september 2011

Hade jag aldrig tänkt på...

"Jag känner ingen annan än dig som bakar till sig själv", sa precis min kära syster i telefon.

Seriöst? Gör man inte det? Då skulle jag ju aldrig få baka. Och vad gör man när man får cravings efter äppelmuffins med fullkornsdinkel, eller banankaka? Man åker ju inte till Hemköp och handlar, där finns ju bara otäcka bake-off-produkter eller frysta mandeltårtor (åh rysningar). Ska man ha bra kvällsfika, får man banne mig göra det själv. Nu ringer timern!

/Elin/Leila i köket

3 kommentarer:

Kära Syster sa...

Du är bäst! Men "annan än dig", sa jag verkligen det? Knappast! "Annan än du", heter det ju. /Anna

Johanna sa...

Hehe. Helt rätt! Att baka till sig själv alltså, så himla värt. Älskar att baka till mig själv, det blir så mycket till..mig, då. (Är dock tyvärr oftast för lat för att göra det).

Kära Syster sa...

Vilka ordentliga tjejer! Själv bakar jag bara när jag får besök, då passar jag på att göra ett litet förråd i frysen. annars är ju chokladkaka gott liksom. /A