fredag 23 september 2011

Och hjulen på t-banan går runt runt runt

Eftersom jag hade alla priser kvar hemma sedan förra veckan tänkte jag att jag skulle ta dem till kontoret där fler än jag kan beundra dem och eftersom kontoret ligger på samma sida om stan som en av skådespelarna bor, bokade jag in en titta-förbi-med-priset-tid med henne nu på förmiddagen, innan hon skulle iväg och jobba. Och eftersom Viktlös har kopierats till två band i specialformat för att skicka till utländska festivaler hos ett företag som ligger på min sida om stan och skulle vara klara att hämtas i god tid innan jag åkte till andra sidan stan så tänkte jag att jag kunde svänga förbi och hämta dem först eftersom de också ska till kontoret som alltså ligger på andra sidan stan.

Men eftersom killen med banden tog sovmorgon åkte jag först till andra sidan stan med kasse full av pris, diplom och t-tröjor och pratade en stund med glad och alltid lika übertrevlig skådespelerska och överlämnade priset. Sen åkte jag tillbaka till min sida av stan och hämtade banden. För att därefter åka tillbaka till andra sidan stan för att lämna allt på kontoret.

Eftersom jag tänkte så intensivt på mat när jag återigen var på väg tillbaka till min sida av stan, missade det enda bytet. Eftersom jag ändå inte verkar ha något bättre för mig idag än att testa kollektivtrafiken.

/Anna

Inga kommentarer: