onsdag 28 september 2011

T-röd och beroendeframkallande vita svampar är allt man behöver

Datorn, min trotjänare, har börjat låta så rossligt på senaste tiden. Antagligen behöver den uppdateras på alla möjliga vis, men det där är liksom Fotografens kapitel så jag väntar på att han har tid. Men jag blev lite nervös idag när jag satt och skrev och insåg att det är på tiden att säkerhetskopiera innehållet. Och när alla program ändå var nedstängda, stängde jag av hela datorn för att passa på att rengöra den. Den har sett gräslig ut alldeles för länge med trycksvärta på utsidan och all möjlig smuts på insidan.

Om jag använde mjuk duk för att torka bort ytligt damm och smuts? Jajamen.
Om jag därefter prövade de vita svamparnas magiska fläckborttagningsförmåga* i torrt tillstånd? You bet!
Om jag till sist tog lilla pappas exempel och duttade topspinnar i t-röd för att gnugga där man inte kommer åt med annat? Självklart.

Hädanefter måste jag komma ihåg att inte äta kladdiga saker samtidigt som jag jobbar vid datorn.
Om jag kommer att rucka på den regeln? Jo.

/Anna



*De vita svamparna är kompakta städsvampar i typ microfiber som liksom suddar bort smutsen. Hittills har jag bara testat dem tillsammans med ljummet vatten, men då är det vansinnigt effektiva på t ex kalk- och tvålrester i handfat, badkar och på kakelplattor. Andra vittnar om att de är sjukt effektiva på vita möbler där man tydligen kan putsa bort fina repor med dessa svampar. De fungerar även utmärkt till att rengöra plattångsplattor. Och säkert en hel massa annat. På mitt butiksjobb råder en svampfeber utan dess like och varje gång man säljer dem till en oinvigd är det som att vittna för en ofrälst. På riktigt. De beroendeframkallande magiska vita svamparna har den effekten.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Det DÄR skulle min dator behöva!

Kära Syster sa...

MacBook-rekond är grejen! /Anna