onsdag 21 september 2011

Teckenspråk går bra om du måste säga något

Det här med ord, alltså. Hur man ska använda dem för att uttrycka vad man menar, plus att förmedla en känsla. Och skillnaden! Tricky business, är vad det är. Idag har jag:

  • Mottagit vass kritik från föräldrar angående ett brev jag skrivit och skickat hem. Som jag jobbade ett antal timmar med att formulera, kan jag tillägga.
  • Hjälpt en vän att skriva en text till hans hemsida, för att förklara hans till synes flummiga men i grund och botten väl genomtänkta affärsidé.
  • Och såklart mest av allt nästan, nästan läst ut en viss bok och försökt göra mig något slags helhetsintryck, utan att fastna i detaljerna. 

(Kan någon vänlig själ förklara för mig hur man får ett extra radavstånd mellan punkterna? Blir ordbehandlingsgalen.)

Så, nu så här på kvällskvisten: lite snurrig. Ska nog inte använda fler ord. Over and out.

/Elin

2 kommentarer:

Johanna sa...

Meh! Vad kritiserade föräldrarna då? *blir nyfiken*

Lillstrumpa sa...

Jag antydde väl kanske att deras barn inte var riktigt de änglar som de kanske trodde...

Men det är lustigt med sådana där massutskick, det spelar ingen roll hur väl man formulerar sig och hur genomtänkta argument man har, det är alltid någon som surnar till. Jag tycker mest att det är intressant, faktiskt. Hur olika folk reagerar, alltså.

/Elin