torsdag 22 september 2011

Vad är väl en bal på slottet etcetera, etcetera


Nu är den igång, den årliga Bok och Biblioteksmässan i Göteborg. Jag hade verkligen tänkt att jag skulle vara där i år och mingla med nyblivna författare, hänga i hasorna efter förlagsfolket och bara rent allmänt insupa branschen.

Men det är jag inte.

Istället följer jag allt om mässan på nätet och planerar inför min entré nästa år. Helst har jag en bok att presentera då, men jag tänker vara där oavsett och jag tänker ha med mig Lillstrumpa att hålla i handen. Hörde du det Strumpan? Dags att planera semestern...

Bloggat om är lika med sant.

/Anna

2 kommentarer:

Johanna sa...

Klart du ska dit med din bok! Svincoolt ju!

Idag på bokmässan när en författare stod i en monter och bara "ja, och så måste du ju köpa min bok också, jag kan signera den!" så gjorde jag det bara för att stötta. Hade ju så förtvivlat gärna velat att folk skulle köpa min bok om jag hade stått där. Och, ehm, om jag hade skrivit någon.

(Och hans bok fanns alltså på pocket för 33 spänn, finns tydligen gränser för min snällhet trots allt :))

Men nästa år tänker jag köpa din på mässan, kosta vad den kosta vill!

Kära Syster sa...

Smicker! Löv it! Mera mera! Och jag tänker mig att min bok kommer att kosta ungefär femtusen kronor styck, kompispris! Så kanske man går jämnt upp med alla timmar man lagt ner liksom...

Men vilken grej att glida runt på mässa, träffa författare OCH köpa svinbilliga böcker! Alltså, den där mässan börjar låta som himmelriket lite. Lyllos!

/Anna