tisdag 13 september 2011

Varannan du, varannan jag

Tycker det är ett väldigt piffigt upplägg vi har med det här att dela blogg. Man sitter vid datorn hela dagen, har tid att kasta ur sig allehanda trams. Sedan har man hemgrupp och agerar värdinna och hänger med några av de bästa människorna i hela världen. Och därefter har man tid att glo på internet igen och ser att tramset liksom har fortgått utan ens egen medverkan. Mycket fint!

Annars då? Jo, här hann gästerna knappt utanför dörren innan herr Fotograf iordningställde lampa och kamera riktad mot en skrivmaskin han släpat hem.

/Anna

4 kommentarer:

Johanna sa...

Men å vad spännande! Vad ska han göra? En liten film av någon som skriver. Gud jag älskar gamla skrivmaskiner, har två stycken som bara står och finar sig i bokhyllan. Den ena är min mormors gamla, typ en av mina käraste ägodelar.

Kära Syster sa...

Ja, tänk om det vore så spännande... :) (Och ja, jag gjorde nyss det förbjudna, en smiley...)
Han håller på med en interngrej till jobbet och av någon anledning skulle han byta ut en bildsnutt av en skrivmaskin med en exakt likadan fast med ett annat papper i maskinen. Så istället för att photoshoppa (eller vad man gör när det är rörlig bild) så filmade han en ny sekvens. Typ.

Men visst är det najs med gamla skrivmaskiner! (Den här var från åttiotalet.) Jag skulle gärna vilja ha en äldre. Vilka modeller har du? Hur gamla är de?

/A

Sofia sa...

Fick nys om att du nämnt hemgruppen i bloggen din..Tänk vad ord kan gå in i hjärtat och liksom ta små glädjeskutt. Tack för värmande beskrivning, det var verkligen uppmuntrande!
/Miss Sophie :)

Kära Syster sa...

Aaawww! /Anna