tisdag 25 oktober 2011

Att starta den här bloggen var ett genidrag

Den har inte funnits särskilt länge, Kära Syster. Men den är så himla bra!

Alldeles nyss var jag tvungen att fråga en riktig författare om struktur, kapitel och sånt. Så jag mailade Amanda och frågade snällt, lite på vinst och förlust. Tre sekunder senare kom ett kort svar på mitt mail: "blogginlägg kommer, skitbra fråga!" och fyra minuter efter det fanns det mycket riktigt ett långt, fint inlägg på hennes blogg. Det kan man läsa här om man som jag är intresserad av de tekniska aspekterna i att snickra ihop en bok. Amanda har skrivit fler inlägg om saken, alla begripliga och handfasta och det var därför jag mailade till just henne.

Men alltså, jag kan inte riktigt ta in lyxen det är att ha tillgång till så många smarta människor som kan ösa sin kunskap och erfarenhet över en. Och som dessutom gör det med nöje. Jag har sagt det förut, men jag säger det igen: Internet, jag älskar dig.

/Anna

Inga kommentarer: