torsdag 27 oktober 2011

Morgonritual

Det är samma sak varje dag: Vaknar och går upp och gör frukost och läser bloggar och frukosterar tills alla bloggar är utlästa. Det är då det är tänkt att jag ska skriva en bok. Men istället vänder jag och vrider på datorn.

– Finns det verkligen inte något jag borde ta tag i först? Något viktigt?
– Jag skulle i och för sig behöva skriva ett inlägg själv.
– Fast ingenting har ju hänt den här morgonen här. Vad skriva om liksom?
– Vad som helst, vad som helst.
*letar efter uppslag*
– Å andra sidan...
– Ja?
– Någon måste ju diska/bädda/KLÄ PÅ SIG!
– Jaha. *ointresserad, plötsligt upptagen* Men inte jag, för jag har en bok att skriva! *öppnar åtminstone dokumentet*

Alltså, det är inte särskilt enkelt att arbeta med mig, svår att samarbeta med och lat. I och för sig gullig och trevlig. Men ändå, typiskt att jag skulle hamna med en sådan tycker jag.

Och nu, efter allehanda nonsens har dialogen ovan förkortats något idag, så nu är vi kanske redo att ta tag i skriveriet tidigare än beräknat.

*jag rusar plötsligt upp och slamrar frenetiskt i köket*
– Kaffe! Måste ha kaffe!

/Anna

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Låter lite grann som att jobba mig. Vänta nu... är vi släkt eller?
(Förlåt, kunde bara inte låta bli. Hoppas ingen läser)

/E

Kära Syster sa...

Haha, nä det är lugnt. Det är bara vi som läser här.
Ungefär. /A