onsdag 23 november 2011

Apropå att klaga

När det snurrar som värst och man har tagit på sig för mycket, ska vara på tre ställen samtidigt och lägger osten i skafferiet (true story) för att man tänker på allt annat än det man för tillfället gör, har jag en tendens att bli lite gnällig och tycka att "när ska man hinna leva egentligen?"

Inte långt därpå brukar jag komma på att det är ju just då jag lever. När telefonen ringer, tvättiden är slut och jag inser att jag har skickat iväg en elev från lektionen som faktiskt skulle vara där (också true story). Vad är livet annars? Äta glass? Jag tror inte att jag kommer att ligga på min dödsbädd och stolt räkna upp alla B&J-sorter jag har smakat. Däremot tror jag att jag kommer att komma ihåg alla fighter jag haft, alla misstag jag gjort och framför allt alla gånger jag tog mig genom krisen.

Jag läste ett citat av Wilfrid Stinissen i morse, "Om man inte lever i nuet lever man i overkligheten." Och vem vill leva i overklighet?

/Elin

(Men ät glass för all del, det gör krisen lättare att hantera!)

Inga kommentarer: