fredag 18 november 2011

Helt utan anledning: Ska kanske köpa nagellack i morgon

Här följer ett föga allvarsamt ämne, men Fyra Bröllop och En Begravning är inte precis en komplicerad film och sanningen att säga stör jag mig lika mycket som vanligt på Hugh Grants ögonspasmer så jag riktar koncentrationen till att måla naglarna istället och det är då det slår mig: Mina nagellack har gaddat ihop sig, enats i en motståndsrörelse, konspirerat emot mig, you name it, de har gjort det.

Okej, lite grundläggande bakgrundsfakta:

  1. Jag ville ha mörkröda naglar och upptäckte halvvägs att det var bara lite nagellack kvar i flaskan. Således var jag tvungen att stoppa ner penseln, skruva fast korken och skaka flaskan lätt mellan varje nagel för att det överhuvudtaget skulle bli någon färg. Det var förstås inte fråga om ett andra lager.
  2. Efter det ville jag ha mörkgrå naglar och upptäckte halvvägs att det var bara lite nagellack kvar i flaskan. Således var jag tvungen att stoppa ner penseln, skruva fast korken och skaka flaskan lätt mellan varje nagel för att det överhuvudtaget skulle bli någon färg. Det var förstås inte fråga om ett andra lager.
  3. Eftersom det grå lagret ändå var ganska fräscht, behöll jag det som grund för det svarta lacket. Bara för att upptäcka att – guess what – mitt svarta nagellack nästan är slut. Ner med penseln, skaka flaskan, same procedure as always.
WHAT?!
I know! Hur kan jag ta så här mycket space på internet för ett sådant innehållslöst dravel?
Tja, skamlös är ordet. Skamlös och, för att sammanfatta det hela, hyfsat nagellackslös.

/Anna

Inga kommentarer: