fredag 18 november 2011

Kalas!

Jag ska ju alltså till att fylla år snart och har bjudit in en rad trevliga människor. Då återstår bara en meny.
... Saker jag vill ha:

  • Vit choklad-bakelser
  • Lingonpaj med kola
  • Lakritsfudge
  • Rostade nötter
  • Pepparkakor med ädelost
  • Chokladpraliner
  • Bullar med saffran (ej att förväxlas med saffransbullar)
  • Kanske en tårta. En kanske-tårta.
Eh, ja. Så var det bara den där lilla delen av inbjudan som utlovade mat också. Så vad gör man? Sallad? Paj? (Sååå tråkigt!) Snittar? (Sååå pilligt!) Jag hade ju hoppats att mamman och pappan skulle dyka upp med ett lass mat, men det visade sig att de inte gör det. Så nu är det upp till oss, syrran! Bra idéer, tack!

/Elin


5 kommentarer:

Anonym sa...

Chili con carne!

Kära Syster sa...

Hade jag under inga omständigheter kommit på själv. Kreativt! Festligt? Har ingen relation till chili con carne. Passar den i partyhatt?

/E

Johanna sa...

Mmmmm, gott!

Dock ej chili con carne, innehåller ju vita bönor = ewww!

Anonym sa...

Högrev, rödvin, köttbuljong, paprika, lök, lite olika chilisorter. Låt koka i 4 timmar (håll koll på vätskan), smaksätt med lite mörk choklad mot slutet. Servera med bröd, gräddfil, kanske ris, bönor om man vill. DÄR har du din chili con carne i partyhatt!

Kära Syster sa...

Amen Lillstrumpa, kolla! Matjox som innehåller BÅDE rödvin OCH choklad! Låter som kalasmat i mina öron. Hur många ska jag handla mat för? Hur många är vegosar? Och BRÖD! Rätten innehåller ju för farao BRÖD också! Jag bakar! Känns bra? Sådär? Vet inte? Ska jag köra på? Ja?

Aaahhhhh!

/Anna