måndag 28 november 2011

Mayday, mayday!

Som redan har avslöjats här på bloggen: jag fick en radiostyrd helikopter i födelsedagspresent. Och hur länge tror ni att jag hann flyga den?

Det började med några försiktiga övningsrundor runt sängstolpen. Vi visade oss vara ett bra team, jag och helikoptern, så vi bestämde oss snabbt för att ge oss ut på farligt territorium. Efter 8 minuter och 36 sekunder befann vi oss på farligt uppdrag över köksbordet (dödsföraktande undvikande det tända ljuset) där vi försökte oss på en våghalsig girning åt vänster. I just det ögonblicket tappade vi kontakten och helikoptern kraschade våldsamt, först mot köksstolen och slutligen ner på ryamattan.

Känsliga läsare kan med en gång försäkras om att ingen skadades allvarligt, men ett tekniskt fel uppstod i de övre rotorbladen och ja, kort sagt, grejen flyger inte längre.

Så vad gör ni så här en måndag?

/Elin

1 kommentar:

Kära Syster sa...

Jag skrattar förstås så jag gråter! /Anna