tisdag 15 november 2011

Med solsken i blick

Jag vill minnas att det vid den här tiden förra året var en halvmeter snö och storm. Det vet jag för att jag varje morgon fick sopa av bussen en decimeter snö och sätta fläkten på fullt ös för att vindrutan inte skulle imma igen. Det hände också väldigt ofta att jag satte upp partytält av den kraftigare sorten i bäckmörker och med isiga snöflingor som slog i ansiktet. Jag vill minnas att jag tyckte att pannlampan kvalade in som den bästa uppfinningen ever i min värld.

Men då var då och nu är nu och man bara "Va? Är det verkligen mindre än två veckor kvar till första advent?" När jag var och handlade fick jag känslan av att glöggförsäljningen går trögt jämfört med förra året så jag stödköpte ett paket pepparkakor, för jag vill inte vara den som helt sabbar konsumtionen. Jag fick också känslan av att vara lurad, att jag har gått omkring och trott att det är höst och därmed gått miste om en massa dyrbar äta-pepparkakor-tid och jag misstänker att det kommer att bli osunt när jag får för mig att jag ska ta igen den tiden, vilket skulle kunna ske redan i morgon. Och då kommer de där dagliga promenaderna lägligt. Eller nej, lägligt är inte ordet. Förutsättningen är det.


/Anna

Inga kommentarer: