måndag 7 november 2011

Medan potatisen kokar

Det är dålig tajming i middagslagningen idag. Allt är klart utom potatisen, diskbänken är till och med ren eftersom redskapen är diskade (till potatisen blir det lax i ugn som gottat sig i hittepåsås som mest består av grädde). Fotografen tittar på en intervju på sin dator och jag, tja jag sitter ju med min dator och försöker komma på den första katastrofen som ska drabba huvudpersonerna i filmen som Strumpan och jag började skissa på förra veckan. Den innehåller världens bästa karaktärer, miljö och kärlekshistoria. Men sedan då, något måste liksom hända och det är där jobbet börjar. Jag försökte få Fotografen att tänka med mig, men han bad att få återkomma, typ.

Men, jag har i alla fall kommit på en grej. Hur låter det här Elin: Istället för musiklärare tänker jag mig en danslärare? Lite steppeli-steppeli-stepp? Ja?

/Anna

1 kommentar:

Kära Syster sa...

Betyder det att jag måste skriva musik man kan dansa till? Funkar vals?

Men en som sjunger och en som dansar, de blir ju ett perfekt par!
/E