måndag 14 november 2011

Nyttigheter schmyttigheter

Det är tur att man blir påmind om årets alla väsentligheter, för vem kunde ana att det är Ostkakans dag idag? Inte jag i alla fall. Och den infaller lägligt nog just när jag trodde att jag inte kunde sjunka lägre när det kommer till sockerintag. Eller skjuta högre, heter det kanske i det här fallet. Men jag tänkte också passande nog ägna kvällen åt att skriva bok och chansen att jag faktiskt håller mig vaken ökar ju drastiskt med ett osunt sockerrus. Och förresten, vem är jag att sätta mig emot högtider.

Dagens promenad blev kort och mörk, vissa här hemma ogillar att jag glider omkring i mysbyxor, andra vägrar att ta av sig dem. Men så vidhåller vissa även att det är helt okej att äta ostkaka till middag medan andra är kloka och handlar soppa också. Som förrätt, kan man säga.


Ska gå och röra i en kastrull eller något nu.

/Anna

Inga kommentarer: