tisdag 20 december 2011

Fridfullt? Inte särskilt

VARFÖR är det ingen som under mina 28 år på jorden har berättat för mig att man ska VISPA kristyrsmeten med ELVISP? En sådan enkel sak! Här har jag stått med små skålar och små skedar och rört runt, runt, i något som mest liknar vitt snor. Men nu! Vitt fluff med perfekt konsistens, jag hade stått och dekorerat pepparkakor hela natten om de inte, tursamt nog, tagit slut.

Så; dagisfula pepparkakshjärtan (more is definitely more!), check! Plus mozartkulor (är det något jag inte kan med i köket så är det att doppa saker i choklad, jag gör det en gång om året och det är bara för pappas skull) och knäcken ligger nu i burk (I burk? På burk?). Köket ser ut som kriget och det ligger krossade polkagrisar lite varstans, men HURRA, vad nöjd jag är.

Och kanske bara lite trött, att döma av överbruket av versaler. Dags att sova, i morgon har jag en julavslutning att verkställa... (Och det är fortfarande ingen som har målat mina naglar!)

/Elin

Inga kommentarer: