fredag 16 december 2011

Kära Syster – renoveringen: Öppet brev till Lillstrumpa

Kära Syster, Lillstrumpa, Elin. Du kommer att häpna, chockas och slås backut av min briljanta idé. Och samtidigt dra tussar från din skalp av frustration över att du inte kom på den först. Den är ju som sagt briljant. Och samtidigt enkel.

På jullovet kommer DEN STORA RENOVERINGEN (ja, det blev tydligen det officiella projektnamnet, vill du rösta emot?) att, liksom alla våra andra projekt, att verkställas tänker jag.

För att vi ska ro projektet i hamn behöver vi gå igenom följande:

  1. Åror.
  2. Headern, headern, HEADERN! Lite mer bjäfs på den tack. Jag tänker brevpappersprydnader och bokmärkesänglar, sådant som är fint.
  3. Hur ska vi framhäva våra bedårande personligheter bättre på bloggen? Här tänker jag fotoautomatporträtt och otvivelaktiga beskrivningar.
  4. Övergripande profilering, vad vill vi egentligen med bloggen? Kanske pilla dit de där kategorierna du har tjatat om?
Ös på nu bara med dina idéer, så får vi se om jag godkänner dem. Kram!

/Syster Yster, Anna

Inga kommentarer: