torsdag 1 december 2011

Om man tar en sak i taget... får man nog hålla på hela livet. Fast vad ska man annars göra.

Det är ju ett heltidsjobb att leta utbildningar! Och varför, varför, VARFÖR finns ingen trevlig liten deltidsutbildning i musikteori, körsång och komposition med musikhistoria som extra tillval, anpassad för begåvade men inte så framåt-personer, gärna i Stockholmsområdet eller en gnutta mer söderut? Ska det vara så svårt?

Tydligen. Men det var ju inte det jag skulle säga, jag skulle ju fortsätta på min Lära för livet-tråd från i morse. Och tack än en gång, kära syster, för det minst sagt ambitiösa svaret. Dagens bekännelse (skulle kunna bli något av ett tema i denna min självkännedomsföljetong):

När jag gick på folkhögskola för hundra år sedan gick det en tjej i samma klass som var, ska man säga, lite tvärtom som jag. Vid ett tillfälle i början på terminen sa hon: "Alltså, jag hatar när folk går och tänker en massa saker och inte säger dem. Om någon tänker något om mig vill jag VETA DET!"

Hm, tänkte jag. Sån är ju jag.

Så jag sa inget.

/Elin

Inga kommentarer: