torsdag 8 december 2011

Vissa dagar är man i otakt

Någon undrar kanske varför jag kokar pasta så här mitt i natten. Jag gör det i alla fall. Anledningen: jag var på filmvisning i går kväll. Jo, jag tänker skylla på det faktiskt.

På grund av att jag skyndade mig in till stan mitt i middagstid i går hann jag inte äta middag. Åt lussebullar och popcorn istället. Och coca cola. Efteråt var det sent, men jag var ändå hungrig.

På grund av hungern handlade vi nåt jox och åt ungefär klockan tio. Då man egentligen ska sova.

På grund av det sena ätandet vaknade jag med ont i magen i morse och ignorerade väckarklockan och låg kvar i sängen. Somnade om, vaknade alldeles för sent.

På grund av att jag försov mig, hann jag inte tillnärmelsevis allt jag hade tänkt göra på förmiddagen och insåg aningen för sent att vi ju ska filma reklamfilm i morgon och jag behövde fixa mattantskläder och annat smått och gott som man inte riktigt vet var man ska hitta någonstans.

På grund av sen ihågkomst av arbete på grund av att jag försov mig på grund av magont på grund av kvällshunger på grund av filmvisning mitt i middagstid (är alla med nu!) kastade jag mig iväg mitt i lunchtid och hann inte äta lunch.

På grund av att jag inte hann äta lunch innan jag drog till stan för att ordna med alla ärenden, köpte jag en macka och åt på bussen på väg ut till Frihamnen. Fast det var så fullt på bussen att jag bara hann äta halva. Slängde resten. Och det förklarar egentligen inte varför jag kokar pasta mitt i natten. Men efter att jag hittat alla kläder som behövdes på kostymförrådet i Frihamnen, tog jag bussen tillbaka in till stan och köpte grejer i sista sekund innan butikerna stängde och Fotografen var tvungen att hämta mig med bil för allt var så tungt att bära och så blev vi sena till mötet med Fredrik och efter att vi ätit middag och druckit kaffe och pratat succéartad tv-serie ett par timmar skjutsade vi hem Fredrik och åkte sedan tillbaka ut till Frihamnen och hämtade utrustning och handlade rekvisitamat (pasta och köttfärssås, aha!) och in till stan och sa hej till kusin som är i stan över kvällen och åt julbord på Hamburgerbörs och sedan vidare till söder och hämta mer utrustning och sedan äntligen hem för att förbereda det sista och hux flux var det mitt i natten. Och jag kokar pasta. Två hela paket.

Men snart, snart, kan jag bocka av det sista nödvändiga på dagens att-göra-lista och gå och sova.

Och så ska jag försöka låta bli att gräma mig över allt det där jag dessutom tycker att jag borde ha gjort, men alltså inte hann på grund av filmvisningen i går kväll.

/Anna

Inga kommentarer: