måndag 30 januari 2012

Dumle dumle gamle vän

Niohundra ord. Det får räcka, tänker jag som skriver mitt bokmanus uppdelat i avsnitt om ungefär tusen ord vardera. Det är en lagom mängd ord att hålla reda på och bygga ett dramaturgiskt intressant scen. Men det finns förstås undantag, stycket jag just håller på med var redan närmare tusen ord när jag började. Det är en viktig scen med mycket innehåll som behöver avhandlas och då krävs det fler ord.

Nu hoppas jag att jag lyckas släpa mig till badrummet och orkar hålla i tandborsten. Det gick åt några sådana här för att klara av texten så jag ska nog borsta extra noga:
/Anna

2 kommentarer:

Johanna sa...

Nu måste jag gå och kolla hur långt tusen ORD är, jag räknar alltid bara i antal tecken. Hmm.

Kära Syster sa...

5016 tecken. Är det långt? Säg att det är långt!

/A