fredag 13 januari 2012

Har man inget annat för sig, så

Det luktar skumt i mitt badrum. Jag städade, men det hjälper inte.

Jag är så där med lukter, lite som en hund. Jag kan inte ha parfym, för då går näsan hela dagen och frågar hjärnan vad det är som luktar. Hjärnan svarar, näsan säger jaha och frågar igen fem minuter senare eftersom den har minne som en guldfisk. Om jag råkar glömma att bädda sängen ordentligt innan jag steker purjolök vaknar jag mitt i natten av oset och kan inte somna om förrän jag bäddat rent i sängen.

Lukter stör mig. Jag kan leva med att det är stökigt ibland (okej, ganska ofta), att nagellacket har flagat och det stör mig inte det minsta att jag har två månader gammal kladdkaka i kylen (fast jag eventuellt ska slänga den snart) men skum lukt, det klarar jag inte av. Det blir till att totalrengöra hela badrummet och rensa avlopp om det inte går över snart. Hoppas det gör det.

Men först, varm soppa.

/Elin

Inga kommentarer: