fredag 13 januari 2012

Tur att jag är så proffsigt sval

Skrivarminglet var precis den kick off jag visste att det skulle vara. Hur bra som helst! Och mycket fint att äntligen träffa arrangören av det hela, Ann Ljungberg, som ska läsa min bok senare i vår. Jag har ju blivit med lektör!

Vad jag däremot aldrig kunde ana var att prata med så många genomintelligenta och innerliga människor, en handfull nya bekanta på bara en kväll. Man bara: Hej hur länge har du skrivit? och så pratar man som om man har känt varandra hur länge som helst tills: Vad var det du hette? för att man glömde presentera sig av bara farten.

Dessutom fick jag äntligen träffa några av mina bloggidoler, och jag kallar dem det eftersom jag insåg när jag hälsade på Pernilla och Simona (kolla gärna in bilderna hos dem, den här coola katten hade inte sinnesnärvaro att ta fram kameran) att typiskt, jag är starstruck! Tur att de var hur jordnära och fina som helst.

I morgon kanske jag reflekterar om vad som faktiskt hände på minglet. Men eventuellt inte, måste smälta intrycket av att bli plåtad tillsammans med någon ungefär två sekunder efter att man träffats först. Sa jag starstruck?

/Anna

9 kommentarer:

Pernilla sa...

Du är för rolig. :) Det var kul att ses! Kram!

Susanne B sa...

Hej! Och nu har Syster Lycklig, jag menar Kära Syster ;-), fått ännu en läsare. Kul att ses!

Kära Syster sa...

Det var indeed roligt att träffa er båda, kram!

/Anna

Anonym sa...

Roligt att du också var där igår :)
Såg dig, men hann aldrig gå och hälsa på alla.

Lycka till med boken :)

Kära Syster sa...

Tack detsamma Michaela!

/Anna

Kära Syster sa...

Oj, vilken folksamling det var här på torget, hej på er alla och välkomna hit från mig också!

/Elin

Simona sa...

Hej säger jag också - det var roligt att träffas!

Anne sa...

Anna, jag var också där. En kul kväll. Blev både inspirerad och lite medtagen... Måste det vara så svårt? Glad att ha hittat din blogg - alltid kul följa andra skrivare. /Anne

Kära Syster sa...

Anne: välkommen hit! Och jo, visst verkar mycket handla om social förmåga och kontakter, men först och främst behöver man ju ha ett så bra material man bara kan frambringa. Så fokusera på det du kan bäst: skriv! Jag tänker att resten löser sig...
Lycka till!

/Anna