söndag 12 februari 2012

Så går en helg

Det gläder mig att de flesta bloggare jag följer verkar ha utnyttjat det fina vädret idag med att vara utomhus. För min egen del var det den här helgen dags att jobba i butiken igen och det har varit så mycket att göra att jag inte hunnit skriva någonting alls vare sig här eller där.

Det har till exempel varit många frågor om skruv och plugg, både i butiken och per telefon i form av kunder som stått mitt uppe i diverse monteringar och inte får ihop det. Då är det kul att rycka in och förklara hur gipsexpanders fungerar och hur man borrar i kakel. Jag blandade snickerifärg till en trevlig tjej som verkade konservativ men glädjande nog valde både knallrosa och turkosblått. Ett par tittade på espressomaskiner och var ute efter en halvautomatisk halvproffsmaskin, det blev inget köp men dock ett trevligt utbyte av erfarenheter. Och så har dammsugspåsar och rengöringsmedel och köksattiraljer och bets och knoppar och ett antal strykjärn passerat kassan. En tjej frågade efter om vi hade stora tygpåsar hon kunde köpa och bära hem en spegel i. Hon fick förstås en alldeles gratis papperskasse med lite snöre om handtagen och blev jätteglad. Massagestolarna var som vanligt ockupperade mest hela tiden av helgshoppare med hur mycket tid som helst och såg som alltid än mer nervarvade ut när de reste sig för att gå. Lyckliga, rentav. Mina kollegor och jag följde med spänning hur en kraschad lastbil togs omhand ute på gatan och åt semlor på rasten och hade som vanligt väldigt roligt på jobbet.

Utöver butiksarbete har jag ätit lyxfrukost på Espressohouse, blivit bjuden på matlådelunch, ätit middag på lokal, tittat på Sherlock, ätit smågodis, uppfattat att Whitney Houston har dött, ätit älgstek, besökt Sandras fotoutställning och längtat efter att skriva. På ett ungefär.

/Anna

1 kommentar:

Kära Syster sa...

Låter ju som en panghelg!

Härligt med lite vanlig hederlig vardag, nu då. Vad tycker du om Sherlock?

/E