tisdag 14 februari 2012

Sedan ska jag köpa en liter glass och krypa upp i soffan och grina

Åh, jag är så kluven. Men okej: Glad Alla Hjärtans Dag!

Hemgruppsvännerna kommer över och jag ska mata dem med soppa och nybakat bröd. Hederlig, gammeldags kärlek där.

Sedan är kärleksfilm begärt och vad gör man då? Well, man får ju vara så god att hyra en. Och eftersom jag fastnade för Valentine´s Day (2010), (har inte sett och tänker att med parallellhistorieupplägget måste åtminstone någon del vara sevärd). Men faktiskt, fasar lite för stunden då jag går in på videobutiken där jag bokat filmen och ber att få hämta ut den. På allahjärtansdag. Vad ska dom tro?


/Anna

4 kommentarer:

FRIDA sa...

Ha ha. Det var roligt. Så längre du inte gråter i videobutiken ska det nog gå bra. Hade dock varit kul att be dem om tips, typ:

jag ska vara ensam i kväll och vill se något som är romantiskt men inte för sorgligt, och det får absolut inte innehålla någon som är otrogen,

eller

jag har bjudit hem en blind date i kväll och vill ha bra film som både kan tolkas som flörtig och avtändande i fall jag inte tycker om om honom.

Prova det och se vad de säger!

PS. Filmen är helt ok. DS.

Kära Syster sa...

Man önskar ju att man hade lite is i magen och kunde improvisera lite. För den här fegisen blev det tillräckligt pinigt ändå, mest för att tjejen i kassan på Buylando såg att jag tyckte att det var pinigt.

Tack för tipsen i alla fall, får se om de kommer till användning nästa år!

/Fegis-Anna

FRIDA sa...

Hej Anna!

Vad skönt att du svarade. Blev plötsligt orolig att du faktiskt var ledsen och att min dåliga humor strödde salt i såren (även kallat kommentarssjukan).

Kram Frida

Kära Syster sa...

Haha, det är ju en risk man tar med vissa kommentarer och en smal balansgång att utföra i vissa lägen. Tack, jag hade en toppenkväll med kompisarna!

Kram
/A