måndag 12 mars 2012

Det här med lediga måndagar

Jag blir ju alltid lite... överoptimistisk, kanske vi kan kalla det, när jag vaknar till en ny dag att använda till vad jag vill. So far:

Morgonen/förmiddagen ägnades åt att sätta en deg (bullbakarmåndag idag), cykla tvärsöver stan för långpromenad på holme, komma hem, duscha, dricka kaffe och skriva en filmrescension. Bra så länge. Det är efter det som det börjar gå snett. Jag ställer mig och mal nötter och drar igång nästa bak:


Nötkaka, check, dags att värma mat. Ungefär nu upptäcker jag att bulldegen som står på långjäsning börjar se väldigt färdig ut, väldigt olägligt. Ställer in i kylen, äter lunch. Lunch för liten, fortfarande hungrig, kompenserar med nötkaka och dagens andra kaffekopp (brukar bara dricka två om dagen).  

Kvar att göra: gå till skolan, leda körlektion, rädda bulldegen ur kylen och baka ut bullarna, göra paj till hemgruppen som kommer i kväll samt göra fint för sagda träff. Just ja, och så borde jag kanske förbereda arbetsveckan lite också... 

Jag borde bara omyndigförklaras.

/Elin

Inga kommentarer: