torsdag 15 mars 2012

Nu kommer jag alltså alltid att tänka på Big Bang Theory när jag går hem

Trappan som leder från källarkorridoren där vi har kontor upp till dörren ut till gatan är en så kallad tricky business. Jag snavar nästan jämt när jag skuttar uppåt och utan undantag när folk är i närheten och alltså kan och man vill gå i trappan lite "casual" och "lätt och ledigt" och gärna "snyggt" också. Så där som man alltid strävar efter när man tar sig uppför trappsteg inför publik. Men då slår jag alltid i tån i ett trappsteg och snavar och måste ta emot mig i räcket och hålla på.

Men idag! Idag kom jag på vad som är felet och det är ingalunda JAG som jag eventuellt har gått omkring och trott. Det är TRAPPAN som är fel och SHELDON har det vetenskapliga svaret på varför: Det räcker nämligen med att trappsteg är bara TVÅ MILLIMETER högre än normalt för att man ska snava i dem. För det förklarar han i ett av de allra första avsnitten, så det så. Och vår kontorstrappa ser knappast ut att vara av standardmodell, det kan alla vara överens om visst?

"The whole universe tralalalala-la-la..."

/Anna

1 kommentar:

Kära Syster sa...

Det är ju uppenbart, hahaha!

/E