fredag 13 april 2012

Blänger oturen i vitögat

Fredagen den trettonde.
I morse, när jag gick ner till tvättstugan tjugo minuter efter att tvättiden hade startat trots att jag var uppe i mycket god tid men av någon anledning tyckte att jag måste läsa ur internet innan jag satte igång med tvättandet, tänkte jag att det vore just typiskt otur om någon hade hunnit ta min tvättid. Det hade ingen.
Så nu har jag tvättat.
Tagit mig till kontoret och städat i köket här.
Puttrat igång kaffebryggaren.
Börjat gå igenom ett ton med mail från folk som svarat på en annons.
Känns som att det kommer att bli en rätt vanlig dag det här.
Förutom att jag ska äta lunch med världens bästa bibliotekarie.
Tur för mig!

/Anna

1 kommentar:

Sandra sa...

Löna otur med tur lyder regeln! Nu sitter jag på bussen. Vi ses!