fredag 27 april 2012

Dagen efter en release

Pernillas festlokal var fullproppad av människor som var mer eller mindre kända för Lillstrumpan och mig. Så vi gjorde vårt bästa för att lära känna dem lite bättre. Vi attackminglade. Det var vi ganska duktiga på, vi pratade med en hel massa människor vi aldrig träffat förut, varav somliga vi egentligen var osäkra på om vi vågade gå fram till, och hade hur trevligt som helst. (Himla fint att jag får det att låta som om vi gick och höll varandra i handen. Det gjorde vi bara nästan.)

Lillstrumpa och Syster Yster
Anna från Printz Publishing gjorde ett storartat jobb med att presentera förlagets nyaste författare för de församlade. Och författaren Pernilla Alm berättade mer än gärna om sitt skrivande inför massorna.




Fortfarande rätt omtöcknad av alla intryck, alla goda råd och vänliga människor, är jag glad att jag skrev mitt tack-för-festen-inlägg redan i förrgår. Jag visste väl att jag inte skulle kunna samla mig till det idag.

Nu är det dags för en redig köttmiddag på stan. Måste ju fira Fotografen lite till.

Inga kommentarer: