måndag 16 april 2012

Touch

Bara fem (?) avsnitt har kommit ut av serien Touch med Kiefer Sutherland i huvudrollen, men ojojoj vad bra den är! Precis så spännande och smart som man önskade att Alcatraz skulle vara.

Martin Bohm är en ensamstående pappa till Jake, ett minst sagt speciellt barn. Han kan nämligen se hur allt i världen hänger ihop och räkna ut hur det som har varit kommer att påverka det som kommer. Han meddelar sina intryck genom att skriva ner nummer till pappan som måste förhindra olyckor och brott och föra samman människor och tja, i korthet rädda världen. Hur bra som helst.


/Anna

6 kommentarer:

Simona sa...

Var kan man se den?

(gaaah, ordverifiering - gaaaaah)

Kära Syster sa...

Eh... iTunes Store... den amerikanska (eftersom man ännu inte kan köpa serier på svenska iTunes). För att jag är en ärlig människa som aldrig någonsin skulle kunna ladda ner en serie olagligt. Fick jag det sagt också. Känns bra. Men jag hoppas innerligt att någon av alla programinköpare (hello SVT!) tar in den till Sverige.

Och så förstår jag mellan raderna att du tycker att ordverifieringen borde brännas på bål. Ja då så. Ska se vad jag kan göra åt saken.

/Anna

Simona sa...

Hm. Så man kan alltås shoppa på amerikanska itunes? Måste jag testa, jag tankar inte heller filmer, jag köper. Nåt lagligt ska man väl ägna sig åt.

Simona sa...

Ah. No more ordverifiering, Very föredömligt.

Kära Syster sa...

Såhär: Man kan shoppa på amerikanska iTunes om man har amerikanskt kreditkort. ELLER om man får amerikanska presentkort till iTunes Store, vilket vi ser till att folk köper till oss så fort vi har någon bekanting i USA. För tillfället har vi halva familjen där, så vi ber dem handla och så skrapar de fram en kod som de mailar oss. Koden stoppar man in i sitt iTunes-konto och så vips har man pengar innestående att handla för. Krångligt, men lätt värt!

*alla skulle ha ett bankkonto i USA*

/Anna

Simona sa...

Ska SÅ testa! Tack!