fredag 25 maj 2012

Bra skit

Bra bok jag läst ut idag:


Vilken fantasi. Vilket flow. Vilka överraskningar. Jag letar efter första delen av "1Q84" så fort biblioteket öppnar i morgon! (Japp, sån är min filosofi, jag tycker inte om att äga böcker.)

Bra film jag har sett idag:


Vilken scenografi, musik, regissör, vilket manus, vilka skådespelare med mera med mera! Jag satt och fånlog hela första halvtimman bara för att allt var så in i bängen snyggt.

Jag har varit ganska tyst den här veckan. Det är för att jag gör så mycket oväsen IRL så jag tröttnar på att höra mig själv.

/Elin

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jag gillade Kafka på stranden till en början, och sen tröttnade jag på att allt var så konstigt och inte fick några svar..haha. Minns att jag hade typ tio sidor kvar som det tog mig flera veckor att ta tag i att läsa.

Men funderar ändå på att läsa något mer av Murakami, alla älskar ju honom.

Kära Syster sa...

Jag är i tredje delen av "1Q84" nu, den har förvisso segat ihop lite men jag älskar just det att vad som helst kan hända när som helst! Det känns som att min fantasi blir lite utvidgad av att läsa honom. ...Men hade du svårt för "Kafka" är den nog ingen hit.

Många verkar gilla den om löpning, kanske kan vara något?

/E