måndag 21 maj 2012

Ett 60-årsfirande senare

Jag skulle vilja påstå att helgen har varit episkt lång. Eventuellt för att den bestod av väldigt mycket tårta, brieost och kaffe i solsken. Tydligen har jag varit så upptagen att diverse godsaker att jag inte hunnit ägna en tanke åt stackars bloggen. Eller alltså, tänkt har jag ju gjort, men det bidde visst inte mer än så.

Men nu: Sammanfattning!
Den modiga pappan fyllde alltså 60 och bjöd in till kalas. Jag hörde honom visserligen uttrycka ett klädsamt mått av åldersnoja till en av gästerna, fast mest var han strålande nöjd och glad. Och åt tårta.



Pappan och Lillstrumpa hade plockat vitsippor till borden.


Och Lillstrumpa pysslade skyltar till buffén. (Man riktigt hör ju, överallt hade hon sitt hjälpsamma finger med och vad gjorde jag? Vavava? Ingen vet faktiskt. Men man gissar ju på att jag åt brieost till exempel. Och knäppte en och annan bild av de andra.)



Snipp, snapp, snut. Så var hela helgen slut.

/Anna


1 kommentar:

Kära Syster sa...

Bra rapporterat, själv har jag begravt mig i betygssättning och har således glömt helgen för länge sen...

/E