tisdag 22 maj 2012

Jag vill tacka internet och ms Morgenstern

Jag har sagt det förut, men säger det igen: Det här med internet. Vilken uppfinning! Jag hoppas att jag aldrig vänjer mig eller tar grejer som händer genom nätet för givet, för jag tycker faktiskt att det är rätt surrealistiskt att efter att ha läst en av de bästa böcker jag läst på mycket länge, hitta författarens websida med tillhörande twitterkonto, twittra en rad och få svar! Vad annat kan man säga? Magiskt är det.


Här hittar man den fenomenala Erin Morgenstern. Här hittar man DN:s recension från förrförra veckan. Själv längtar jag efter att läsa den översatt till svenska och hoppas innerligt att språket är lika sprött som det tycks mig vara i Erins original.


/Anna

4 kommentarer:

Sandra sa...

Sociala medier alltså - det bästa since sliced bread! Väntar själv på att se om Ms Koljonen får lust att svara sedan jag skickade länken till min beska recension. :/ Kanske bäst att jag håller mig till entydigt positiva meddelanden till mina favoritförfattare på Twitter hädanefter. Men jag kunde inte hålla mig!

Kära Syster sa...

Är man så saklig och konstruktiv som du kan man vara besk med gott samvete. Hoppas hoppas att Johanna svarar, vore mkt intressant!

/A

Sandra sa...

Wow, hon gillade den, och retweetade den! :) Och nu är det lika läskigt att tänka på att hennes följare kan klicka sig direkt till min beskhet ... Det är mycket mer skonsamt för själen att skriva om, säg, en god blåbärspaj, men väldigt mycket mer angeläget att skriva om vad man faktiskt tycker i viktiga frågor, oavsett respons. Svälj!

Unknown sa...

Ni har ingen aning om hur mycket det betyder att få respons på det man gör. Trots att jag är en doldis blir jag ändå lika glad när någon kommenterar eller gillar det jag gör. Och det var fint av henne att svara dig. Det är inte alla som gör det.
Kramar i massor på er!