lördag 12 maj 2012

Syntax error

Den senaste tiden har jag haft både en och två saker för mycket i huvudet, vilket har resulterat i en allmän oförmåga att fokusera och, stundtals, regelrätta klantigheter. I kväll till exempel, när jag skulle ta mig hem från Stockholm för en efterlängtad ledig kväll i hemmets lugna vrå, råkade jag hoppa på fel tåg. Oops.

Två timmar senare var jag tillbaka på centralstationen och fick lyckligtvis tag på en bussbiljett till rätt destination. (Efter ett sammanbrott på Södertälje Syd och en utskällning av en konduktör som ställde SJ i sin sämsta dager, men det är ju en mycket tråkigare historia så den tar vi inte nu.)

Just det, och så råkade jag ta på mig någon annans kappa tidigare idag. Jag tror att morgondagen får ägnas åt ett stillsamt stirrande in i väggen, kanske varvat med någon meditationsövning.

/Elin

Inga kommentarer: