lördag 5 maj 2012

*ynk ynk ynk*

Hittills har kroppen inte nappat på mina erbjudanden om vad som är möjligt att göra om man INTE är sjuk. Till exempel promenera i solen, äta glass i solen, sitta ute i solen eller varför inte göra vad som helst ute i solen. Det finns annars många inomhussysselsättningar att välja på som dammsuga, tvätta fönster, skriva en bok, strukturera inspelningar – eller hey, lite crazy sådär – KANSKE GÅ TILL BUTIKSJOBBET som det var tänkt idag OCH som det var tänkt i morgon. Men lyssnar kroppen på det örat? Nix, inte ett dugg.

Igår tyckte jag att jag mådde bättre, hade (nog) ingen feber och yadayadayada. KABOOM så slog stora nästäppan till, sprängde sönder alla hålor i skallen och slängde in en ljuvlig torrhosta på köpet. Bara sådär. Har idag insett att jag antagligen måste sova sittande i natt pga kan inte använda nässpray mot nästäppan pga saltlösningen sipprar ner i halsen och fräter på svullnaden där. Jag har alltså att välja på att inte kunna sova pga nästäppa eller inte kunna sova pga brännskada i halsen. Därav är jag fortfarande uppe.

Nog om det känner jag.
Man vill ju inte överdriva liksom.

Apropå driva så fick jag en festlig bild av min kusin i Norrland (jepp, vi är generösa och kallar den lilla fina byn i Ångermanland så) idag. Han var nog lite bitter över utsikten:


Jag kontrade med en sommarsolig vårbild utanför mitt hus. För ja, jag steppade ut för att åka en sväng med Fotografen. Hans sätt att hanskas med en sjuk liten fru är ingalunda att klappa på huvudet, brygga te och bädda ner en i soffan. Istället beordrar han en att duscha och klä på sig och följa med ut en sväng så att man "känner sig frisk". Faktiskt inte helt dumt. När turen var över (under vilken han handlade alvedon åt mig och jag bara satt i bilen med solglasögon på och hade det fint) blev jag ompysslad i soffan också. Såklart.

I alla fall passerade vi en hel massa människor som uppenbarligen var alldeles halsont-, feber- och snörvelfria. Det syns knappt på bilden, men jag gillar att man skymtar ännu en evighetslång rad löpare på bron bakom. Underbart väder för Kungsholmen Runt, gissar jag


Men mest har jag faktiskt kollat på tv och läst. Druckit vansinnigt många koppar te och tryckt i mig ohälsosamt mycket piller. Och tyckt alldeles ohämmat synd om mig själv.


Not my proudest moment.

/Anna

2 kommentarer:

Susanne B sa...

Men stackars. Krya på dig!

Kära Syster sa...

Gör mitt bästa. Det här med sängläge passar liksom inte mig. Måste GÖRA saker.

Tusen tack!

/Anna