måndag 18 juni 2012

Sjunka ner i biofåtölj – check!

Den här dagen alltså.
Den började svintidigt med att vi roddade rekvisita tillbaka till rekvisitaförråd.
Jag gick på ett lyckat möte och därefter hämtade jag en bil full med kamerautrustning som jag levererade till en kund och därefter lämnade tillbaka bilen till ägaren igen.

Sen lunch.

Och så tog jag tag i anteckningarna från mötet och skrev ihop en produktionsplan.

Men! Sedan blev jag äntligen medbjuden att gå på bio! Bistro och film på Rigoletto! Prometheus! Den filmen förtjänar förstås ett alldeles eget inlägg och vem är väl jag att förvägra den det? Dessutom måste jag nog sänka pulsen ytterligare. Det finaste med den var ändå killarna som satt bakom oss och som bjöd min kompis på tuggummi när det stod klart att ingen i vårt sällskap kunde erbjuda henne det. Hur ofta händer det liksom? Man fick ju lust att bli bästis med dem. Dessutom: Just som eftertexterna började rulla till en lågmäld melodi hördes en tydlig suck av belåtenhet bakifrån: "Ahh... Vilken film!" Själv är jag mer inne på att säga: "Ahhh... vilken kvinna Noomi Rapace är!" Men mer om det i morgon.

Nu har jag tydligen viktiga beslut att ta.

/Anna

Inga kommentarer: