torsdag 19 juli 2012

Semester

Det var länge sedan Lillstrumpa loggade ut och nu inser jag varför. Jag har nämligen anslutit mig till henne hemma hos mamman och pappan. Som inte har trådlöst nätverk eller internet i ens den enklaste form. Där man får koppla telefonen till datorn för att kunna maila filer. Man bara: Va? Hur är det möjligt?

Fast jag går händelserna i förväg.

För i går var dagen då Fotografen och jag skaffade oss en hejdundrans massa mer vuxenpoäng när VI KÖPTE EN BIL! Ett mikroskopiskt steg för mänskligheten, men ett gigantiskt steg för oss. FRIHETEN! Vi är fortfarande alldeles yra av lyriskheten (jo, det är ett ord) över att kunna ta oss VAR vi vill NÄR vi vill. UNDERBART!


Idag har jag mest försökt arbeta klart med en sak och övervunnit tekniken genom att PROMENERA fyra kilometer för att ta mig till uppkopplat hus. Att man sedan behöver information från folk som är ännu längre ut på landet, dit det inte ens finns telefontäckning, gör inte saken lättare.

Men nu! Nu är mail skickade och det är bara att vänta på svar. Lite tomrum alltså. Det liknar semester.

/Anna

3 kommentarer:

L sa...

Vaddå köpt "en bil"??! Märke? Modell? Årsmodell? Växellåda? Ny? Begagnad? Mil? Lite mer får du nog berätta... Grattis ändå!

Sandra sa...

Å titta! Silvertaxi hem till Bergsgatan vid tillfälle! ;) Grattis till bilköpet!

Kära Syster sa...

L: Hehe, jag vid tillfälle ska jag berätta allt du vill veta... Tack!

Sandra: Bergsgatan it is! Fast jag läste Bergslagen och dit får vi också åka vid tillfälle.. .Tack!

/A