måndag 20 augusti 2012

Henrik Dorsin for President!

I år har jag lyssnat på fler Sommar i P1 än jag någonsin gjort och vilka bra grejer! Historier från verkliga livet liksom.

Några sommarvärdar har jag tyckt bättre om än andra, förstås. Och idag lyssnade jag på ett program som nog tar priset (hittills, har några kvar jag tänkte lyssna på). Faktum är att Henrik Dorsins sommarprat blir bättre ju mer jag tänker på det. Det är bara så smart konstruerat, personligt och hjärtligt. Plus att han ser till att även jag som lyssnar via podcaster får höra HELA låtarna. Han kringgår nämligen musikrättigheterna genom att bara framföra egna låtar! (Som det låter sjunger han på plats i studion med ett liveband, men det kan förstås vara mixtrat med.) Fatta! Han gör RADIOREVY! Så himla bra. Exakt hur briljant formen på hans sommarprat är, förstår man inom tio minuter, kanske kortare. Men det får vara nog med spoilers nu. Lyssna för bövelen!

Eventuellt återkommer jag med ett samlat intryck om årets sommarpratare, men antagligen inte. Det där med att göra sammanfattningar, eller krööönikor, har jag lärt mig, är ingenting för mig.

(L, om du läser här så tänker jag särskilt på dig. Det är nämligen lite Galenskaparna/After Shave över Dorsins show.)

/Anna

3 kommentarer:

L sa...

Klart att jag läser! Klart att jag ska lyssna!

Kära Syster sa...

Dig kan man lita på!
Är sjukt nyfiken på vad du tycker, berätta sedan... :)

/A

L sa...

Underbart!! Jag har älskat herr Dorsin sen jag såg honom framföra "Korv i ugn" på Södra Teatern för 6-7 år sedan.