fredag 10 augusti 2012

Just idag går det dåligt och då hjälper det att tänka på dem som har det värre, särskilt de fiktiva

Jag misstänker att jag borde stryka avsnittet i boken jag kämpar med just nu, har hållit på alldeles för länge och det blir ändå inte bra. Men jag vet inte varför det inte fungerar, om det bästa verkligen är att ta bort det eller om det hellre ska ändras på något vis. Så tills vidare får det vara kvar. Jag skriver om det så att det fungerar bättre i det nya sammanhanget och låter det står kvar. När Lillstrumpa har läst den senaste versionen hoppas jag att hon kan förklara vad felet är.

Som alltid när jag skriver tråkiga avsnitt, blir jag oförklarligt trött ungefär vid den här tiden på dagen. Sömnig! Inte blir det bättre av låtlistan med "inspirerande skrivmusik". Den är inte direkt up-tempo. Däremot är den enastående när det kommer till att tvinga in mig i rätt mood, om jag mot förmodan inte skulle få det enbart av att öppna Scrivener.

Sara Bergmark Elfgren spelade föredömligt nog Gollum´s Song i sitt sommarprat och eftersom jag vill vara lite som Sara nuförtiden gör jag likadant (och där slutar likheterna, okej?). Varsågoda:


/Anna

Inga kommentarer: