torsdag 13 september 2012

Att vara sin frisör trogen till livets slut

Det här med bokmässan alltså. Ser så väldigt mycket fram emot den och en grej som jag snappade upp på bloggarna förra året var: HÅRET. Man måste få ordning på håret inför mässan. Tydligen.

Själv tänker jag även att: Jag måste få ordning på håret sedan efter sommaren. Det är långt, blekt och mycket slitet i topparna. Klarar jag av att vänta ända till slutet av oktober med att klippa mig? Neeej. Vore det lagom att bli klippt och färgad i slutet av den här månaden? Jaaa. Råkar det sammanfalla med bokmässan? Jo. Det gör ju det.

Så jag har varit otrogen mot min frisör, gått bakom ryggen på henne och hört mig för om någon annan på samma salong kan göra det hon gör och göra det om ett par veckor istället för om ett par månader. Det gick.

Men min frisör kommer att vara på plats med annan patie... förlåt, kund och instruera frisören som ska klippa mig. Så lätt slipper man tydligen inte undan och lika bra är väl det. Har aldrig varit så trygg (eller så snygg!) som med min frisör. Himla synd att alla andra i Stockholm också har fattat det.

/Anna

4 kommentarer:

Johanna sa...

Jag tänkte också vänta till oktober för att det inte skulle vara lika tätt sen jag klippte mig sist. Men igår fick jag panik och lyckades få en tid redan idag :)

Så nu har jag fräscha toppar igen. Fantastiskt skönt.

Kära Syster sa...

Det är ju så det är med frisyrer: de funkar, funkar, funkar, funkar, och så: PANIK! Man vaknar en dag och så funkar det plötsligt inte längre.

Jag klippte mig senast i april. Känner lite att det är på tiden...

/A

Lovable sa...

Hej! Vem utav er var det nu som jag missade att träffa på Debutantpicknicken? :-) Vad roligt att ni läser Lovable! Nu ligger ni i min blogglista också! Man vill ju inte missa vad en syster yster och lillstrumpa hittar på. :-) (Måste läsa in mig på allt vad det skrivs på i manusväg framförallt!) Kram Helena

Kära Syster sa...

Lovable: Det var mig du missade på picknicken...:) Men nu ses vi på bloggen istället. Blir bra det.

/Anna