tisdag 25 september 2012

Med andra ord en helt vanlig tisdag hösten 2012

Jag ska sluta upp med att slå upp datorn det första jag gör innan frukost och liksom "kolla läget". Istället ska jag skynda mig iväg till kontoret och inte kolla någonting alls förrän jag sitter på min plats.

Idag tog det till klockan två ungefär tills det där "läget" var under kontroll. Då var det liksom inte längre någon större mening med att ta sig till kontoret. Det enda jag kunde tänka på då var lunch.

Och Lillstrumpa lyser fortfarande med sin frånvaro här. Jag vet varför. Eller egentligen inte. Jag gissar förstås att hon arrangerar orkestrar och dirigerar musiker och sitter uppe hela nätterna alldeles darrig av inspiration och formligen spottar ur sig det ena stycket efter det andra. En annan förklaring kan förstås vara att hon ligger i fosterställning och har svårt att nå datorn. Inte vet jag.

Själv gör jag ett slags mellanting. Är hyfsat darrig av inspiration, men har så mycket annat att göra som är viktigare att jag aldrig kommer till bokmanusdokumentet. Ibland när jag bläddrar bland de öppna programmen stannar jag till i Scrivener och tittar lite och blir så deppig av att inte hinna skriva att jag måste ligga i fosterställning en stund och lugna ner mig.

Nu blir det äppelpaj.

/Anna

Inga kommentarer: