tisdag 18 september 2012

Middagstipset: Halloumisallad

Anna ringde mig och undrade vad jag skulle äta till middag. Så här kommer tipset i efterhand, kära syster:

Stek halloumi tills den har fin färg, krydda med oregano. Gör sallad i tallrik på isberg, gurka utan kärnor och skal och tomat utan kärnhus. Ja! Och så avokado om det finns. Det finns inte hos mig. Rödlök är ju också kul, om man är okej med att allt man äter resten av kvällen smakar rödlök. Jag är inte det. Kanske några oliver? Ja, du fattar. Gör sallad. Lägg halloumi på sallad.

Men here comes the magic:

Blanda yoghurt (helst grekisk, men frukostyoghurt går bra så länge den inte smakar jordgubb) med lite tahini och krydda med salt, peppar, spiskummin och paprika. (Eller blanda yoghurt med hummus, vem har tahini hemma?) Häll över sallad. Ät med stenugnsbakat och fullkornsbefriat bröd!

Och kom ihåg att ta en bild om du ska blogga om det.

Trevlig kväll!

/Elin

1 kommentar:

Kära Syster sa...

Haha! Misstänker att du har tahini hemma? Själv kunde jag inte ha det ens om jag ville. För VAD ÄR TAHINI liksom?

/A