tisdag 25 september 2012

När Strumpan gör läxan

Jag går ju i skolan nuförtiden, som kanske ingen har missat. I motsats till att jobba i skola, där man har en massa ansvar och måste förbereda saker för att det på riktigt går dåligt annars, känns det ganska soft att ha i hemuppgift att utöva sina intressen. Fast det skulle kunna vara så att jag behöver strukturera lite ändå. Som nu:

Kommer hem, läser tidningen. Alldeles för länge. Inser att det snart är middagsdags, men man får ingen mat om man inte har jobbat först. Så jag sätter mig vid datorn för att skriva ett stråkarr, fast stereon är inte inkopplad så jag kan inte lyssna ordentligt på låten. Googlar en Taylor-låt och lär mig spela den i stället (det gills väl? Jag har ju gitarrlektion i morgon). Tittar lite förstrött på rytm-övningarna (gör faktiskt flera stycken), funderar på att spela pianoexemplet. Fast det är för svårt (Debussy tänkte inte på mig när han komponerade), så jag letar upp random annat stycke i stället. För jag behöver ju öva piano. Spelar fyra takter, tröttnar (Stravinskij brydde sig inte heller).

Skriver ett blogginlägg. Klockan är över sex, gör mat. Och tänker att efter maten kommer jag att vara jättepigg... Right?

/Elin

(Himla klagande här på vissa personer över min frånvaro, men ni hör ju! Jag har fullt upp!)

Inga kommentarer: