fredag 21 september 2012

Skönt med helg

Det ska tydligen vara solsken och fågelkvitter och mogna äpplen den här helgen också. Själv ska jag jobba. Den här helgen också. Börjar känna mig lite tjatig på det viset, men snart är det klart. Nästa helg är det ju bokmässa.

Efter jobbet i morgon ska jag köra 22 mil till en fest. Någon annan får köra mig 22 mil hem igen så jag kan jobba på söndag också.

Sedan är det måndag igen.

Men då är då och nu är nu.

Jag är ensam hemma och när man är ensam hemma får man göra lite som man vill. Tursamt nog har TV3 den dåliga smaken att visa Charlies Änglar (2000). Jag älskar Charlies Änglar! Det är en ohämmad parad av nittiotalets bästa: överarbetad teknologi, Prodigy och extrema spionfilmsmanéer. Plus tre löjligt snygga tjejer som byter kläder till varje scen. Och i varje scen. Och lite däremellan också.

Går ingen nöd på mig trots allt.

Skål!

/Anna

Uppdatering: O-o-o! Jag glömde Matrix-inspirerade highspeed-effekter! I filmen alltså. Charlies Änglar.
Uppdatering 2: Alltså, måste nämna de överspelade skurkporträtten till gangster-rap! Älskar överspelade skurkporträtt. Särskilt till farliga soundtracks. Iiii!

Inga kommentarer: