fredag 5 oktober 2012

Inläggets rubrik: Titel

Fördel med att ha sin lillasyster i stan: Man äger henne. När hon inte pluggar, är i skolan eller jobbar är hon MIN.

Särskilt den här helgen.

Att jag ska pitcha min bokvideo om en vecka har fört med sig en massa jobb som jag behöver hennes hjälp med. Förstås.

Så vi pratar lite om vad boken handlar om så att vi kan reda ut vad bokvideon ska handla om. Men mest har vi fastnat i vad verket ska heta. Namn, titel, rubrik. För att reda ut det, måste vi reda ut vad det handlar om och när vi vet vad det handlar om, vet vi vad det kan heta.

Kort sagt: vi lagar mat.


Plus att det är fredag och då får man fylla bänken med snacks. Det vet alla.


Alla fattar också att det här är undanflykter. Elin försöker tappert och tålmodigt ta upp frågan samtidigt som hon styr upp fredagsmaten (hemma hos mig): "Men Anna, om vi tar det från början så..."
medan jag är aningen mer ovillig och okoncentrerad: "Kolla vad fiiint det blev här i fönstret med den rosa blomman!" och den mer desperata: "Nu hör jag dig lite dåligt, sa du något om titel? Vad menas med det? Jag hänger inte riktigt med nu..."

/Anna

Inga kommentarer: