onsdag 24 oktober 2012

När åsnan börjar skria med vet man att det är dags att sluta

Jag har en bondgård i mitt rum. Det har jag inte berättat va? En röd lada med en stor gårdsplan framför, där kor, hästar, grisar, åsnor, höns, ankor med flera trängs. Det finns till och med en nyckelpiga, om man tittar noga. Alla djuren ser på en och ler när man kommer in i rummet. Bakom dem står gårdens röda traktor och blå pickup och ännu längre bak breder fälten ut sig, med en väderkvarn som krona.

De som äger lägenheten har ett barn, i kombination med att de verkligen gillar fototapeter (vi har en gigantisk kiwi i köket). Jag tänkte från början att jag skulle hänga ett draperi för, men... jag börjar vänja mig. Bortsett från att alla djuren har sjukt stora ögon och ler som om de vore drogade så är det lite trevligt. Sällskap, liksom (jag behöver verkligen träffa någon snart).

Så... nu går jag och spelar lite gitarr för dem. Vi hörs!

/Elin


Inga kommentarer: